עמוד-תיקנים

תיקנים – ג'וקים – מקקים

התיקן הגרמני דומה לתיקן האמריקאי, אך קטן ממנו, הנקבה קטנה יותר מהזכר ואין לה כנפיים. צבעו חום בהיר, יש לו כנפיים אך הוא לא מסוגל לעוף. אורכו הממוצע הינו 1.4 ס"מ. התיקן פעיל בלילות ואוכל הכל, במידה ואין לו אוכל הוא יהיה פעיל גם במהלך היום. התיקן מסתתר בסדקים ואזורים צרים. בהשוואה לשאר התיקנים מתרבה התיקן הגרמני במהירות. התיקן הגרמני הוא המזיק הבעייתי ביותר והוא מצוי בעיקר במטבחים בכלל ובמטבחים תעשייתיים בפרט, כמו כן, הוא נוהג לחדור לציוד חשמלי. הגללים שלו שחורים ודומים לגרגירי חול.

.

תיקן הפסים נמצא בבתים בכל השנה אך פעיל בעיקר בקיץ. התיקן ניזון מנייר, דבק, ספרים, קרטונים וממזונו של האדם. צבעו של תיקן הפסים הינו חום- צהוב וגודלו דומה לגודל של התיקן הגרמני. ביחס לתיקן הגרמני מתרבה תיקן הפסים באיטיות. התיקן פעיל בשעות הלילה ונוהג לחדור לציוד חשמלי. הגללים של התיקן שחורים ודומים לגרגירי חול.

תיקנים הינם חרקים בעלי גלגול חסר. חלק מהתיקנים הסתגלו לסביבתו של האדם וגורמים לפגיעה רבה משום שהם מזיקים לצמחים וגורמים למחלות ובעיקר למחלות מעיים. התיקנים אוכלים הכל. הרגליים של התיקנים כוללות חמישה פרקים, גפי פיהם לועסות ונושכות, מחושיהם ארוכים וגופם שטוח. יכולת ההישרדות של התיקנים גבוהה מאוד והם מסוגלים להחזיק מעמד ללא מזון למשך שבוע.

שלושת התיקנים בהם אנו עשויים להיתקל הינם- התיקן האמריקאי, התיקן הגרמני ותיקן הפסים.

.

התיקן האמריקאי הינו הסוג הנפוץ ביותר, הוא פעיל בשעות הלילה, בחודשי האביב והקיץ ואוכל כל. צבעו של התיקן חום, מחושיו ארוכים, אורך גופו כ- 4 ס"מ, ראייתו טובה, גם בחושך והוא מסוגל לעוף. התיקן חי בסביבה חמימה ולחה אך גם באזורים קרים ויבשים. במרבית המקרים הוא נמצא בסדקים בקירות, בפתחי ביוב ועוד. הגללים של התיקן גדולים וקצותיהם קטומים.

לאור כל האמור לעיל, התיקנים מסוגלים להעביר מחלות, ולכן ישנה חשיבות בהולה לטיפול נכון ויעיל ובזמן.
צרו איתי קשר ואעמוד לשירותכם

תפריט עמודים