עמוד-חרקי-מחסן-ועשים

חרקי מחסן ועשים

חרקי המחסן הינם חרקים שהתרגלו לחיות במקומות אחסון של מזון והם ניזונים ממזון מעובד ויבש או ממזון חקלאי יבש. חרקי המחסן ניחנים בעמידות מפני תנאי מזג האוויר והם בעלי יכולת תנועה ויכולת הסתגלות לתנאים קיצוניים- עד כדי יכולת להיכנס לתרדמת ולא למות. החרקים קטנים ביותר- גודלם הממוצע הינו 0.2 מ"מ והם נמצאים בכל רחבי העולם. מזיקי המחסן כוללים חיפושיות כהות וקטנות אשר מסוגלות לפלוש אל המחסנים ועשים אשר שייכים לסדרת הפרפאים.

עש הטבק ועש הבגדים- מידע קצר

עש הטבק הינו מזיק רב- פונדקאי אשר שוכן באזורים סוב טרופיים ואזורים טרופיים גודלו כ- 1 מ"מ בממוצע ואורך כנפיו הינו 2.5 מ"מ בממוצע, צבעו לבן. עש הטבק מוצץ את נוזלי הצמחים ומזיק לירקות חממה, גידולי שדה, צמחי נוי, עצי פרי ועוד. כמו כן, טל הדבש שמפריש העש מהווה מצע לגידול פטריות הפייחת, פטריות אלו פוגעות במראה האסתטי של המקום ומפריעות לצמחים להתפתח. מעבר לזאת, פוגע טל הדבש בסיבי הכותנה. אם לא די בזאת עשוי עש הטבק להעביר וירוסים- ביניהם- צהבון האמיר אשר פוגע בתוכניות ביולוגיות של גידולים.

עש הבגדים מוכר גם בשם "עש בונה הנרתיק". מדובר על עש ששייך למשפחת הפרפראים והוא ניזון מבדים שעשויים מכותנה, משי או צמר. צבעו של עש הבגדים אפרפר וגודלו כ- 10 מ"מ. הזחלים גורמים לנזקים בעוד הפרפרים אינם אוכלים שכן הם עסוקים בהזדווגות והטלת ביצים. עש הבגדים נמצא במקומות חשוכים ואם יש חור בבגד או צורה של סימני שיוף, סביר להניח שהוא הגורם לנזק.

ניתן לטפל בבעיית חרקי המחסן והעשים באמצעות הדברה מקצועית אשר תמנע את הנזקים.

נתקלתם בחרקי מחסן ועשים? צרו איתי קשר עכשיו, ואגיע לטפל בבעיה במקצועיות ויעילות

תפריט עמודים