חרקים-צמאי-דם

חרקים צמאי דם

הקרצייה הינה פרוק רגליים. יש לציין כי היא איננה חרק. ישנם מגוון מינים של קרציות- חלקן מעדיפות עופות, אחרות מעדיפות בהמות או כלבים וכו'. בעת המגע עם בעל החיים עלולות הקרציות לעבור אל האדם. כמו כן, ישנן קרציות שנמצאות בחורבות ומערות (קרציות המערות), הקרציות הללו ימצצו את דמו של כל בעל חיים או אדם (כל עוד דמו חם).

ישנם כמה סוגים של חרקים צמאי דם אשר פוגעים באיכות חיינו. חרקים אלו כוללים את פשפש המיטה, הקרצייה, היתוש והפרעוש.

הפשפש הינו חרק טפיל אשר פעיל בשעות החושך. כשמו – הוא מגיע למיטות וניזון מדמם של בני האדם. לפשפש יש גוף פחוס ודק, בצורה זו הוא יכול להיכנס בין סדקים. מכיוון שהפשפש מאלחש את אזור העקיצה לא ניתן להרגיש אותה אך לאחר כמה שעות העקיצה מתנפחת ומתחילה לגרד. מעבר להגעה לבתים מגיע הפשפש לבתי כלא, בתי חולים, בתי מלון ועוד.

היתוש הינו חרק מעופף אשר ניזון מטל דבש ופעיל בחודשי הקיץ והאביב. נקבות היתוש מוצצות דם כדי לייצר ביצים. בין סוגי היתושים ניתן להיתקל ביתוש האנופלס, ביתוש הרולקס, ביתוש באדס ובנמר האסייתי. היתושים הללו מסוכנים ביותר- האונפלס יכול להעביר את מחלת המלריה, הרולקס עלול להעביר את קדחת הנילוס המערבי, האדס עלול להעביר קדחת דנגי, קדחת צהובה ומחלת הפילריאזיס הלימפטית והנמר האסייתי עלול להעביר מחלה שנקראת בשם דנגה אשר עלולה לגרום למוות.

הפרעוש פעיל באביב, בקיץ ובסתיו במהלך כל שעות היום. עקיצת הפרעוש מחדירה לגוף חומרים נוגדי קרישת דם. החומרים מאלחשים את העקיצה ונוצרת אלרגיה שמובילה לגירודים אשר עשויים להוביל לפצעים. מעבר לעקיצות עלולים בעלי החיים לסבול מאמניה ,מהתקרחות ומהתעבות העור. כמו כן, עשויים הפרעושים להעביר טפילים ומחלות זיהומיות כמו טיפוס הבהרות ומחלת הדבר.

נתקלתם בחרקים צמאי הדם המוזכרים כאן? צרו איתי קשר עכשיו, ואגיע לטפל בבעיה במקצועיות ויעילות

תפריט עמודים